مدیرکل اوقاف و امورخیریه کرمانشاه مطرح کرد؛

خدمات‌رسانی به ۹۰۰ هزار نفر زائر در ایام اربعین امسال در کرمانشاه 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه از خدمات‌رسانی به ۹۰۰ هزار نفر زائر در ایام اربعین امسال در استان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۵۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴ 19 September 2024
به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، حجت الاسلام محمد صالحی در نشست خبری امروز پنجشنبه (۲۹ شهریورماه) که به مناسبت هفته وقف در سالن جلسات اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در کشور اسلامی ایران استان کرمانشاه رکن وحدت است.
 
وی افزود: شرایطی به وجود آمده که دشمن سعی کرده بود از این گسل‌ها استفاده کند ولی عمل مردم کرمانشاه اجازه نداده است و با وحدت میان برادران شیعه و سنت شکست خوردند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: کرمانشاه دروازه عتبات است و همیشه مسیر عبور زائران بوده، همین موضوع باعث تقویت وحدت میان مردم شده است.
 
صالحی ادامه داد: در طول سال بقعه امامزاده باقر بیستون مکانی بوده است که در طول سال زوار حتماً در این امامزاده اتراق می‌کردند چه زواری که از مهران تردد داشتند و چه زواری که از مرز خسروی عبور می‌کردند در این امامزاده توقف می‌کردند، همچنین برادران اهل سنت هم در ایم اربعین به کمک ما می‌آمدند.
 
وی اضافه کرد: در این ایام و مقطع از تاریخ نیاز به وحدت مسلمانان داریم می‌دانیم و می‌بینیم که دشمن چقدر برای ضربه زدن به اسلام، اتحاد مسلمانان و اعتقاد مردم سرمایه‌گذاری می‌کند، تنها راه دفع تمام توطئه‌ها وحدت است که با درایت مقام معظم رهبری هفته‌ای به نام وحدت نامگذاری شد.
 
وی در خصوص وظایف قانونی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: وظیفه ما اداره امور موقوفات است، اداره امور موقوفات عام فاقد متولی و نیز اداره امور اماکن مذهبی و برگزاری برنامه مسابقات قرآنی را نیز انجام می‌دهیم در واقع وظیفه اوقاف داری سه بخش وقف، اماکن مذهبی و برگزاری مسابقات قرآنی است.
 
صالحی در خصوص عملکرد اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه گفت: در واقع محور اصلی کار اوقاف بحث بقاع متبرکه است و برنامه‌های دیگر شامل، برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله طرح آرامش بهاری، ضیافت الهی، بحث نشاط معنوی در ایان تابستان، سوگواری زیارت عاشورایی، برنامه‌ریزی دهه کرامت، یاس نبوی، جشن ولایت علوی، برنامه‌های اجتماعی طرح مهر تحصیلی و توزیع بسته‌های حمایتی بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت با محوریت مرکز افق که در امامزاده‌ها مستقر هستند انجام می‌شود.
 
وی در خصوص برنامه مهر تحصیلی عنوان کرد: ۲ هزار بسته حمایتی بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت توزیع شده که از محل درآمد موقوفات است و در حدود ۱۸ میلیارد ریال هزینه شده است، ۲۵ درصد از درآمد موقوفات صرف دانش‌آموزان بی‌بضاعت شده است.
 
صالحی توضیح داد: امسال در بخش مواکب اوقاف و امور خیریه استان عملکرد خوبی داشته است مواکب از محل نیات واقفین هزینه شده است ۱۰ موکب داشتیم که از اوقاف و امور خیریه استان بوده است و یک موکب هم از اوقاف و امور خیریه زنجان در پشت گیت‌های عراق خدمت رسانی می‌کرد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: در کل مسیر از شهرستان کنگاور تا منظریه عراق در رفت و برگشت زائران خدمت‌رسانی داشتیم همچنین در ایام اربعین  ۴۸۰ هزار قرص نان پخت شده است که به صورت شبانه روز فعال بوده و به دست زائران رسیده است.
 
وی همچنین ادامه داد: به ۹۰۰ هزار نفر زائر خدمات رسانی انجام دادیم و آنچه را توفیق داشتیم به دست زوار دادیم و زوار خدمات گرفتند در ایام اربعین در مواکب خدمات فرهنگی نیز داشتیم.
 
صالحی همچنین عنوان کرد: اقدامات خوبی در زمینه تمامی موقوفات استان کرمانشاه در تثبیت مالکیت اراضی مردم و بیت‌المال با کمک ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه سند مالکیت اخذ کردیم و بیشتر از ما در بحث وقف خدمات انجام دادند.
 
وی ادامه داد: در بحث مسابقات قرآنی ۳۰۰ هزار نفر در مسابقات شرکت کردند که در بخش حفظ قرائت و روخوانی مسابقات بسیار خوبی برگزار شد.
 
صالحی در پایان در خصوص شعار امسال کشوری هفته وقف و برنامه روز شمار هفته وقف خاطرنشان کرد: شعار امسال وقف جبهه مقاومت ترویج فرهنگ ایثار است و برنامه‌ها شامل، میلاد حضرت رسول اکرم(ص)، برپایی ایستگاه همه واقف باشیم، سیره ائمه معصومین، بر پایه جشن میلاد، غبارروبی بقاع متبرکه، تکریم واقفین و خیرین و... انجام می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار